close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המדריך למתגרש – או איך להתגרש בשלום

מערכת שורשכג תשרי, תשפד08/10/2023

השינויים שהובילו לפרידה ולגירושין יכולים להיות בלתי נסבלים. עם זאת, כעת יותר מתמיד חשוב שתדאגו לעצמכם

תגיות:
צילום: freepik

אף אחד לא נכנס מתחת לחופה מתוך ציפייה שהנישואים ייכשלו. ובכול זאת אחוז גבוה מהנישואים הראשונים מסתיימים בגירושים תוך 5 שנים, והשניים לאחר כ-20 שנה. אמנם, פרידה וגירושים הם אירועים קשים מבחינה רגשית אבל יש דרכי התמודדות יעילות המובילות לגירושים בריאים.

שיתוף פעולה, תקשורת וגישור
סוף הנישואין מעורב בדרך כלל בחיפוש אחר עורך דין משפחה מומלץ, שיעזור לכם להתגרש. אחרי הכול, זו תקופה שבה משתחרר גל של רגשות כעס, חרדה, פחד ואפילו אֵבֶל. לפעמים, הרגשות

צילום: freepik
האלה תוקפים באופן בלתי צפוי כשאתם כלל לא מוכנים להם. אבל זו תגובה נורמלית עד שהזמן יעשה את שלו והתחושות הללו ידעכו. בינתיים היו אדיבים כלפי עצמכם. 

לפי מחקרים, אנשים שהם אדיבים וחומלים ביחס לעצמם מנהלים בקלות רבה יותר את קשיי היומיום במהלך הגירושין.

פרידה אינה קרב. גישור יכול להיות חלופה טובה להליכים משפטיים. לא קל לפתור את הדברים בעצמכם, כי הבעיות שתרמו לקרע רק צצות מחדש.

לפי מחקרים, גישור יכול להציע סיפוק רגשי ליחסים בין בני הזוג ולצרכים של ילדיהם.

כנראה שהדבר האחרון שתרצו לעשות זה לשבת ולדבר, אבל שיתוף פעולה ותקשורת מסייעים לגירושים בריאים יותר. שיחה עם יועץ יכולה לעזור. וכשיושבים ודנים על פרטי הפרידה, לפעמים קשה לזכור פרטים חשובים. לכן, השתמשו במדריך זה כדי לרשום את הנקודות שבהן תרצו לדון.

כשילדים מעורבים בסיפור
גירושין יכולים להיות חוויה טראומטית. אבל לפי המחקר, רוב הילדים מסתגלים היטב תוך שנתיים לאחר הגירושין. קחו בחשבון שלפעמים לילדים קשה יותר כשההורים שלהם מסוכסכים אבל ממשיכים לגור יחד במקום להיפרד. במהלך הגירושין תוכלו להקל על הילדים ולהרחיק אותם מכול עימות.

כיוון שסכסוך מתמשך בין הורים מגביר את הסיכון של הילדים לפתח בעיות פסיכולוגיות וחברתיות, מומלץ לערוך תוכנית פעולה ולהציג אותה יחד לילדים, לשמור על קווי תקשורת פתוחים ולנהל איתם שיחות כנות על השינויים שחווה המשפחה.

שינוי פתאומי עלול להקשות על ילדים. אז אם זה מתאים לכם, תנו להם התראה של כמה שבועות לפני הפרידה בפועל. זה יכול להועיל למזער, במידת האפשר, את השינויים הנוכחיים והעתידיים.

חוץ מזה, ילדים מצליחים להתגבר טוב יותר כשיש להם קשר הדוק עם שני ההורים. לפי מחקרים, ילדים שנמצאים במערכת יחסים גרועה עם אחד ההורים או שניהם, יתקשו להתמודד עם השינויים המשפחתיים.

דאגו לעצמכם
השינויים שהובילו לפרידה ולגירושין יכולים להיות בלתי נסבלים. עם זאת, כעת יותר מתמיד חשוב שתדאגו לעצמכם. פנו למשפחה ולחברים ובקשו מהם סיוע ועזרה. גם קבוצת תמיכה רשמית בפייסבוק או במדיה אחרת יכולה לעזור לכם להתמודד עם הרגשות המכבידים של סיום הקשר הזוגי.

כדי להישאר חיוביים כשתפתחו פרק חדש בחייכם, נסו לחזור לפעילויות שאהבתם בעבר אבל לא עשיתם כבר מזמן, או להתחיל בפעילויות ובתחביבים חדשים. במקביל, שמרו על כושר ותזונה נכונה כדי לשמור על נפש בריאה בגוף בריא!

הכתבה באדיבות אתר חדשות פוסטה >>

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה